بتلفیلد بعدی در دنیایی مدرن جریان دارد
الکترونیک آرتس (EA) پیش از برگزاری جلسه سرمایهگذاران در تاریخ ۱۷ سپتامبر، جزئیات تازهای درباره بتلفیلد بعدی فاش کرد و اولین طرح مفهومی رسمی این عنوان را به نمایش گذاشت که به صورت انحصاری توسط IGN منتشر شده است. با اخبار بازی بازیپلی و جزئیات جدیدی که از بتلفیلد بعدی در دسترس است همراه باشید.
اولین جزئیات از بتلفیلد بعدی
بازی بعدی بتلفیلد پس از دورههایی که به جنگهای جهانی اول و دوم و آینده نزدیک پرداخته بود بار دیگر به دوران مدرن بازخواهد گشت،
EA اطلاعات دقیقی از طرح مفهومی که از بتلفیلد بعدی ارائه کرده نپرداخته است، حتی نام شهر محل وقوع بازی هم مشخص نیست (هرچند به نظر میرسد در ایتالیا، فرانسه یا یکی دیگر از شهرهای اروپایی باشد). با این حال، جزئیات خاصی وجود دارد که برای طرفداران قدیمی سری جالب توجه خواهد بود. از جمله این که نبردهای کشتی به کشتی و هلیکوپتر در بازی حضور خواهند داشت و همچنین بلایای طبیعی مانند آتشسوزیهای جنگلی بخشی از بازی خواهند بود. ترکیب رنگهای خاکستری و فضای کلی طرح، به شدت یادآور Battlefield 4 است که با گذشت یک دهه از انتشار همچنان یکی از محبوبترین بازیهای این سری به شمار میآید.
بازگشت به ریشهها در نسخه جدید بتلفیلد
تمام این جزئیات نشان از رویکرد بازگشت به ریشهها برای بازی بعدی بتلفیلد دارند. وینس زامپلا، رئیس استودیو Respawn و مدیر EA Studios، در گفتگو با IGN به این نکته اشاره میکند که Battlefield 3 و Battlefield 4 همچنان به عنوان نقاط اوج این سری شناخته میشوند. او درباره تصمیم به بازگشت به دوران مدرن میگوید:
اگر به نقطه اوج Battlefield نگاه کنیم، آن دوره Battlefield 3 و Battlefield 4 است که همه چیز مدرن بود. به نظرم ما باید به هسته اصلی Battlefield بازگردیم و آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. این همان اوج تجربه Battlefield است.
بخش چندنفره نسخه جدید بتلفیلد
بازگشت به دوران مدرن به نوعی اصلاح مسیر سری برای بتلفیلد بعدی پس از Battlefield 2042 است، عنوانی که با وجود موفقیت نسبی، به دلیل ویژگیهایی مانند کاراکترهای Specialist مورد انتقاد قرار گرفت. همچنین نقشههای عظیم ۱۲۸ نفره در Battlefield 2042 نتوانستند توجه طرفداران را جلب کنند و بسیاری ترجیح میدادند تجربههای کوچکتر و متمرکزتری داشته باشند. به همین دلیل، بازی جدید Battlefield قرار است روی نقشههایی با ظرفیت ۶۴ نفر تمرکز کند.
زامپلا درباره تعداد بازیکنان و طراحی نقشهها میگوید:
عدد به خاطر عدد هیچ معنایی ندارد. در Battlefield جدید باید تمرکز بر این باشد که چه چیزی بیشترین لذت را به همراه دارد. ما چیزی طراحی میکنیم که بیشتر شبیه به نسخههای قبلی Battlefield باشد. من شخصاً نقشههای خوب و با طراحی دقیق را برای نسخه جدید بتلفیلد ترجیح میدهم.
علاوه بر این، Specialistها در بتلفیلد بعدی حضور نخواهند داشت و بازیکنان بار دیگر با سیستم کلاسیک کلاسها مواجه خواهند بود. زامپلا با اشاره به اینکه تلاش برای نوآوری مهم است، میگوید: “تیم ساخت نسخه قبلی چیزی جدید را امتحان کرد، اما Specialistها به درستی جا نیفتادند. در نتیجه، ما به سیستم کلاسیک کلاسها بازمیگردیم.”
او همچنین تأکید میکند که Battlefield 2042 یک “شکست کامل” نبود و تیم توسعه زمان زیادی را صرف بهبود و اصلاح آن کرد؛ اما EA نمیخواهد تجربه مشابهی را تکرار کند و به دنبال آن است که بازی بعدی بتلفیلد از همان ابتدا موفق عمل کند.
بتلفیلد 2042 آخرین نسخه سری پرطرفدار Battlefield توسط EA در سال 2021 منتشر شد. بتلفیلد 2042 تغییرات زیادی نسبت به عناوین قبلی داشت و به جای تمرکز بر جنگهای تاریخی، به آیندهای نهچندان دور سفر کرده بود؛ جایی که جهان با بحرانهای زیستمحیطی، جنگهای نیابتی و فناوریهای پیشرفته دستوپنجه نرم میکند.
یکی از بزرگترین تغییرات ابتلفیلد 2042، اضافه شدن نقشههای بزرگتر و تعداد بیشتر بازیکنان بود. Battlefield 2042 با پشتیبانی از 128 بازیکن روی کنسولهای نسل جدید و PC، مقیاسی وسیعتر و نبردهایی حماسیتر از همیشه را ارائه میداد که این مسئله البته با انتقاداتی نیز مواجه شد؛ چرا که بسیاری از طرفداران حس کردند نقشهها بیش از حد بزرگاند و تمرکز بازی روی تجربه فردی کمتر شده است.
علاوه بر این، بتلفیلد 2042 از سیستم جدیدی به نام Specialists استفاده کرد که به جای کلاسهای سنتی، به بازیکنان شخصیتهایی با تواناییهای منحصر به فرد ارائه میدهد. این تغییر نیز نظرات مختلفی را به همراه داشت. برخی معتقد بودند این سیستم تنوع بیشتری به بازی میدهد، اما عدهای دیگر حس کردند این تغییر به ضرر تجربه تیمی و بالانس میان کلاسها بوده است.
نظرات کاربران